Kiemelt

2019. február 28.

Autós babaülés: turiból soha!

Autós babaülés: turiból soha!

besafe2.jpgGyerektémáról rég írtam, pedig a kisfiam 1 éves lett, ami sok változással járt. Nőtt 22 cm-t és gyarapodott 6,5 kg-ot. Azt mondják, az első év hozza a leglátványosabb fejlődést, ami igaz: sok-sok ruhát, egy kádat és a gyerekülést is kinőtt az autóban. 

bandi.jpgA gyerekülés kapcsán komolyan elgondolkodtunk, mire váltsunk. A férjem az ilyen döntések előtt, elolvas kb. 100 cikket, megnéz több tucat videót és utánajár a teszteredményeknek. Azt mondja, az efféle biztonságon nem hajlandó spórolni. Lássuk az új gyerekülés kiválasztásának szempontjait.

1. A TURIBÓL SOHA. Azután kezdett minket komolyabban foglalkoztatni a kérdés, amikor kiírtam a Facebookra, hogy használt autósülést vennék, majd egy háromgyerekes ismerősöm privátban jelezte, hogy autósülést nem veszük használtan, nem fogadjuk el a lepattanót. Sosem tudhatjuk ugyanis, vett-e részt balesetben, van-e eltörve bármiféle alkatrésze, mennyire vagy kiülve, elfáradt-e a szerkezet? Egy szó, mint száz, tegyük fel magunknak a kérdést, hogy valamelyik aukciós portálon 20 000 Ft-ért leütött darab vajon megmentené-e a gyerekünket egy ütközéskor? kepernyofoto_2019-02-20_21_39_20.png2. TESZTEREDMÉNYEK. Az online elérhető tesztek a BeSafe irányába mutattak, székeik előkelő helyen végeztek számos összehasonlító teszten. Az első gyerekülésünk is ilyen volt, a Stokke babakocsi rendszer a norvég gyártóval karöltve dolgozik, örültem, hogy nem kell megismerkednem egy teljesen új márkával. Kicsit beleástam magam a témába és kiderült, hogy a BeSafe 3 tesztet végez termékei piacra dobása előtt. Van egy saját tesztjük, ezen felül egy, a skandináv államokban használt teszt és a közismert ADAC-teszt. Az első kettő éles helyzetekben vizsgálja a biztonságot, az utóbbi laboratóriumi körülmények között. Megnyugtató volt ugyanakko , hogy a cég mérnökeinek helye van a biztonsági ülésekre vonatkozó EU-s irányelveket kidolgozását végző tanácsban is.
besafe1.jpg

3. MIT TUDUNK A GYÁRTÓRÓL MÉG? A magam részéről szeretem a jó sztorikat. Kicsit beleásva magam a cég munkásságába az derült ki, hogy a HTS annak idején, vagyis a XX. század elején nyereggyártóként kezdte karrierjét, majd fokozatosan áttért az autós ülésekre, gyerekülést 20 éve gyárt és nagyon komoly erősoffásokat tol a kutatás-fejlesztésbe, ami miatt a termékeik drágábbak. A tökéletes biztonságban hisznek és azt igyekeznek elérni, hogy egy nem kívánt ütkézés után a gyerek épségben és karcolások nélkül szálljon ki az autóból, méghozzá a saját lábán. Amiben viszont nem hisznek, az a fölösleges dizájn, a csillámpóni és társaik a huzaton. Ezekben mondjuk én sem...

A VÁLASZTÁSUNK: BeSafe IZi Modular i-Size (fél éves kortól 4 éves korig) Lássuk, miért is?

1. KÖNNYŰ HASZNÁLHATÓSÁG. Nem szeretek hülyének tűnni, de bizonyos esetekben, például a gyerek biztonságát illetően örömmel veszem az azonnali visszacsatolásokat. A BeSafe ülései ülések azonnali visszaigazolást adnak arról, hogy jól van-e bekötve a gyerek. Ha az ülés bekattanása után a visszaigazoló rendszer zöldre vált, máris kizártam a hibás bekötés lehetőségét. Ilyen kérdésekben tehát nem bánom, ha úgynevezett hülyebiztos egy termék. A széket egyszer kell jól installálni, utána lehet nyugodtan utazni. Külön jó pont, hogy az ülés saját biztonsági öve mágnessel rögzíthető az ülés széléhez, hogy ezzel is megkönnyítse beszállást. besafe_izi_modular_i-size2.png2. TÖBBFÉLE BEKÖTÉSI MÓD. A szakirodalom azt javasolja, hogy a nagyobb biztonság érdekében a gyerekeket 4 éves korig menetiránnyal háttal kössük be. Az ok: ha háttal vagy bekötve, jobban belesüppedsz a héjba, ami megvéd az üléstől. Ilyen ülést kerestünk tehát, ez pedig megfelel ennek, jelenleg is hátrafelé utazik a gyerek. Az ülést a bázistalpra csatlakoztatva menetirány szerint és menetiránynak háttal is be lehet tenni, ha a gyerek mondjuk, mint a barátnőmék esetén úgy dönt, hogy háttal ülve a forgalomnak inkább végigüvölti az utat. A SIP+ kiegészítővel még tovább növelhető az oldalirányú ütközésekkor a gyermek biztonsága - tudtam meg a leírásból.

3. A GYEREKKEL EGYÜTT NŐ: Az iZi Modular i-Size alkalmas rá, hogy kövesse a gyermek növekedését az állítható fejtámlával és deréktámasszal. A bázistalp is állítható a nagyobb lábtér érdekében, ennek köszönhetően a gyerek 105 cm-es magasságáig tud menetiránynak háttal utazni.

4. KÜLALAK: a letisztult dizájn, szép színek, masszív felépítés is szempont volt. A csillámpónikról és a verdákról a huzaton, ahogy fönt említettem, el tudtunk tekinteni.besafe_izi_modular_i-size1.jpg

És akkor jöjjön még pár színes infó, mert az ember ugye folyamatosan tanul. Az alábbi képen van egy hiba, amit ma már nem követnék el. Ti se tegyétek. Mondjuk most már jön is a jó idő. Egy szó, mint száz: kabátra ne is legyen szükség!thumb_img_6519_1024.jpg

Tudtad?

  • Soha ne kabátban ültesd be a gyereket az ülésbe, egy tollkabát helyet ad a levegőnek, ezáltal csökkenti a biztonságot.
  • Győződj meg arról, hogy az öv megfeszítése után egy ujjnyi helynél (1 cm-nél) több nem maradt az öv és a gyermek teste között.
  • Az alkatrészek öregedése miatt ne használd a gyermekülést 7 évnél tovább.
  • A termékről és a kiegészítőkről ennél sokkal bővebben, pl. műszaki adatokat a mattishop.hu-n olvashatsz. Én a kiválasztás szempontjai felől közelítettem meg a dolgot, de azt elmondhatom, hogy pár hónapos használat után is elégedett vagyok.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz te is az Otthon édes Facebook közösségéhez: itt. Egyben kattintsd is le a Tetszik gomb legördülő menüjében az Értesítéseket kérek fület, mert csak így jutnak el hozzád a friss tartalmak. Ha inkább Instagramozol, otthonedes néven találsz meg.

Fotók: BeSafe, Köő Adrien, Otthon édes

Nincsenek hozzászólások.